بازدید این صفحه: 755
آزمایشگاه مرجع سل

آزمایشگاه مرجع سل بیمارستان مسیح دانشوری تهران

آزمایشگاه مرجع سل بیمارستان مسیح دانشوری تهران

آزمایشگاه رفرانس سل کشوری(مرکز تحقیقات مایکوباکتریولوژی(به ریاست دکتر پریسا فرنیا در پژوهشکده سل و بیماریهای ریوی (بیمارستان مسیح دانشوری) واقع شده است و به عنوان یکی از آزمایشگاه های مرجع سلامت وزارت بهداشت و درمان فعالیت دارد.

این واحد ماموریت خود را از سال ۱۹۹۵ میلادی – ۱۳۷۴ شمسی آغاز نمود. هم اکنون ۴۹۳ آزمایشگاه مایکوباکتریولوژی در ایران فعالیت دارند. در آزمایشگاه رفرانس سل کشوریعلاوه بر انجام فعالیت های روتین در زمینه های اسمیر ، میکروسکوپی مستقیم (آزمایشگاه حد واسط)، کشت (آزمایشگاه حد واسط)، تست حساسیت دارویی خط اول و دوم(آزمایشگاه منطقه ای)، روش های جدید مولکولی تشخیصی و اپیدمیولوژیک (RFLP، Spoligotypingو VNTR) نیز انجام می شود.

ازاهداف مهم این مرکز تربیت نیروی انسانی درسطح ملی است که دراین راستا طی سال های اخیر چندین کارگاه آموزشی داخلی و بین المللی و دوره های تحصیلات تکمیلی برنامه ریزی شده که درحال اجرا است. همچنین سویه های گرد آوری شده از کشور در بانک مایکوباکتریوم این آزمایشگاه در سطح بین المللی کم نظیر می باشد.

دوره های آموزشی در زمینه مایکو باکتریولوژی :

در راستای ارتقای قطب علمی کشور، شرکت در این دوره ها از طرف مرکز تحقیقات مایکوباکتریولوژی برای تمام علاقه مندان بلامانع بوده و کتابچه آموزشی استاندارد نیز به شرکت کنندگان اعطا می گردد.

 

 

بیمارستان مسیح دانشوری تهران

 

آزمایشگاه مرجع سل

آزمایشگاه مرجع سل بیمارستان مسیح دانشوری تهران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *